FAQ

Hur kan vi hjälpa dig?

Betalning

Med oss kan ni betala med följande: QLIRO, SWISH, PAYPAL 

Ni har alltid 14 dagars öppet köp, så ångrar ni er kan ni skicka tillbaka varan.

Öppet köp gäller alltid, även på rea varor.

Betalning debiteras inom 1-3 arbetsdagar från att ordern registrerats på våran hemsida.

Frakt

Vi debiterar 49 SEK för frakten och 90 SEK för returer 

Storleksguide

Storleksguide under köpknappen

Varje produkt har egen storleksguide. Den hittar ni under storleksalternativen, inne i produktens sida. Under köpknappen.

Returer & byten

RETURER

Använd klisterlappen med streckkod som medföljde eran order. Klistra den på paketet ni ska returnerar och inkludera ett ifyllt returformulär. Inkludera namn, ordernummer och vilken produkt ni returnerar i returformuläret.

BYTEN

vid byte av storlek eller färg behöver ni göra en vanlig retur och en ny order. Hade ett bättre pris vid första beställningstillfället, skicka då ett mail till Hello@fiveseasons.se med erat nya ordernummer, så korrigerar vi priset.

Reklamationer

Om ni önskar att reklamera, då skicka ni ett mail till Hello@fiveseasons.se Skicka en bild och varför ni önskar reklamera. Vi kommer ge er två alternativ till ersättning vid godkänd reklamation.

Ersättnings alternativ:

1. Ni returnerar varan med Returfraktsedeln som vi tillhandahåller er via email och vi återbetalar er fullt när varan kommer till vårat lager. Vi vill att ni lägger med en lapp där det tydligt står att returen gäller en reklamation och vilket ordernummer det gäller.

2. Vi föredrar att ni hittar ett sätt att laga jackan och vi återbetalar er 50% av vad ni betalade för jackan, en trasig söm kan en skräddare enkelt laga t.ex. Då räddar vi en jacka som annars hade lagt sig på hög.

Vid misstänkt produktionsfel, exempelvis; brustna sömmar eller trasig dragkedja, så kan det finnas anledning att utnyttja reklamationsrätten. Vi följer konsumentverkets rekommendationer som ger konsumenten rätt att söka ersättning inom 3 år från att varan levererats. Vi gör en bedömning av rätten till ersättning vid varje enskilt fall. Ni kan läsa mer hos konsumentverket här.

Kontakta oss

Ni kan alltid skriva till oss på Hello@fiveseasons.se eller klicka länken nedan.

Alla inkommande mail får ett svar inom 24 timmar (Stängt under helgen) och vi kommer lösa dem problem som uppstått så gott vi . Vi eftersträvar 100% kundnöjdhet, så var inte orolig, allting kommer ordna sig.

kontakta oss här

Seagull-eye group AB

Org.nr: 556445-3628